Sunday, December 5, 2010

Rambut Korban 20 Hengget

Nama aku rambut. Aku bertuan kan sorang perempuan yang sangat comel dan baik hati, umpama seorang puteri kayangan. T_T. Hahaha..  Aku juga dikurniakan rambut yang sihat, kuat, hitam dan lebat.

Beliau selalu membelai dan memanja kan aku. Tiap tiap dalam seminggu sekali, beliau mesti menempek nempek masker rambut agar aku kuat dan sihat.  

Grr.. Beliau selalu menghabiskan duit dengan membelanjakan aku treatment. Sejak dari kecil lagi. Tidak cukup dengan treatment, beliau sentiasa mengubah rupa aku seiring dengan konon konon nya fesyen terkini. . Erk. Ingat kaya sangat beliau neh. Habis duit bapak beliau. Kasihan..

Walaupun begitu, beliau bagus. Tidak sama sekali mewarnakan rambut. 

Ohh, usia ku juga, makin lama makin tua, tidak sihat seperti dahulu. Aku kini hanyalah rambut yang pecah pecah dan bercabang. Kering pulak tuh! Yelaaa.. Dah tua kan.. Mana nak tahan lagi segala adik beradik wax dan gel. Tuan aku gusar keresahan. Bersalah kerana sering menukar produk produk rambut. Kerap sangat melakukan hair styling. Ha! Hambek! Nak sangat kann?

Aku tidak mahu tuan aku di dalam keresahan. Jadi, aku mengambil keputusan untuk menghantarkan sahaja aku di pusat saloon.

Dup dap dup dap.. Tuan berasa berdebar sedikit kali ini kerana bimbang si amoi potong pendek. Berkali kali nya diingat kannya amoi tuh, ' amoi cantek, kali neh u potong kasi pendek sahaja. Okay? Pastu u kasi potong depan. '

' Dah tentu tentu amoi tuh angguk angguk sahaja. Ko nak duit ke taknak? Hahaha.. '


Lihatlah, mak beliau juga turut sama style rambut. Tapi still pakai tudung okehhh.. 

Dalam beberapa minit, dah siap. Mana tak nya, suruh trim rambut siket siket jek kann.

' Berapa amoi? '
' 2O hengget.. '



Korang nampak ke sebarang perbezaan? Hahahah.. Setakat dulu rambut sisir ke belakang, sekarang sisir ke depan. 20 hengget kena! Hahaha..  Grr..

Peace! Sekadar nak cercerita pergi ke saloon lagikk.. Kahkahkah!!

14 comments:

Izamir Ridzwan said...

comel2

M I A J A M A L U D D I N said...

masheh wak.. hahaha..

mia said...

erkk...macam mahal je yang?ke tak?hhehee..mia..ade tag utk ko...

M I A J A M A L U D D I N said...

hahaha.. sebab mahal la weh.. haha.. okay! tq yang!

hiro said...

xbnyk berubah pun.

M I A J A M A L U D D I N said...

hahaha.. yela.. kan mia sroh amoi tu potong pendek jek.. grrr.. kui3..

amalia izzati said...

bertambah cun, woot woot :)

shatooman said...

x banyak sgt perbezaan.. tp lebih cun owh~ (ikhlas ni.. tapi x nak puji lebih2, takut mia terlebih kembang plak..hehehe)

abang said...

da mcm karangan masa skola rendah... ape ntah name karangan jenis nih... lupe da...

nazirulhazwan~ said...

knp mulut kene buat cmtu??:P

M I A J A M A L U D D I N said...

amalia izzati~ erk. hehe.. :) thanks syg..

M I A J A M A L U D D I N said...

shatooman~ hahhaa.. yeeeelaa.. masheh shatooman..

p/s: a'ah, tak nmpk beza pown.. rmbot depan jek.. habes 20 henget..

M I A J A M A L U D D I N said...

abang~ hahhaha..

M I A J A M A L U D D I N said...

nazirulhazwan~ hahha. sebab suke! :p